כיצד לבחור סכין מטבח מקצועית?

נהנים לעמוד במטבח או בחצר ולחתוך בשר למנגל או לבשל מאכלים משובחים? מבקשים כל הזמן לשפר ולשדרג את ציוד המטבח שלכם? כדאי שתצטיידו במספר סכיני מטבח מקצועיות ואיכותיות. ואם אתם לא יודעים איך לבחור סכין מטבח מקצועית, לפניכם מספר עצות והמלצות בנושא.

למה כדאי להשקיע בסכין מטבח מקצועית?

הסיבה שמביני עניין ממליצים להשקיע בסכינים מקצועיות נובעת מיכולתן לשפר את העבודה במטבח. סכין טובה, חדה, נוחה וכבדה תאפשר חיתוך מדויק ומהיר של מוצרים שונים, מירקות ועד בשר. למעשה סכין טובה וחדה נחשבת להרבה יותר בטוחה מסכין כהה, בהיותה מקנה אמצעי יעיל לחיתוך חומרי גלם ללא קושי ומאמץ, וכך מקטינה סכנת היחתכות. מעבר לכך השקעה בסכין טובה הינה השקעה לטווח ארוך, בזכות סכין שתמשיך לשרת אתכם שנים רבות וטובות.

הלהב של הסכין

אין ספק שאיכותה של סכין מטבח מקצועית נמדדת קודם כל בטיב הלהב שלה, הנדרש להיות עשוי מפלדה משובחת, דחוסה וקשיחה, השומרת על חדות הסכין לאורך זמן ומקטינה תדירות השחזה. איכותה של הפלדה נמדדת בדרגות קשיות, הנעות בין חמישים וארבע לחמישים ושמונה. מתחת לממדים אלו הפלדה נחשבת לרכה מידי ומעליהם לקשיחה מידי.

כמו כן, אורך הלהב משפיע באופן ישיר על מידת נוחות השימוש בסכין, והוא מעיד על סכין יותר כבדה ויציבה. יחד עם זאת, יש לדעת כי ככל שלסכין יש להב יותר ארוך כך נדרשת מידה גבוהה יותר של מיומנות. לכן למתחילים בתחום עדיף לבחור סכין עם להב באורך בינוני.

אורך ומשקל הסכין

בכל הקשור למשקל הסכין, בדרך כלל מומלץ לבחור בסכין מטבח מקצועית יחסית כבדה, המגדילה את יציבות השימוש בה ומקטינה סכנת החלקה. את אורך הסכין יש לבחור בהתאם למשימה שעבורה היא מיועדת. למשל, סכין קצבים טובה תהיה באורך של עשרים ואחד ס”מ ואילו לפירוק בשר ניתן לבחור סכין באורך של ארבעה עשר וחצי ס”מ.

מאפייני ידיות הסכין

בבחירת סכין מטבח מקצועית יש לתת את הדעת לא רק ללהב אלא גם לידית של הסכין המתוכננת לספק אחיזה יציבה, נוחה ובטוחה, באופן שאינו נוגע במשטח החיתוך ומאפשר לעבוד בדיוק ובמהירות. כמו כן, עדיף שלא לבחור בידיות מעץ לסכין בהיותן נוטות להתעוות כשהן באות במגע עם מים. מנגד, עדיף לבחור בידיות מנירוסטה או מחומר פלסטי מתקדם, גמיש ועמיד.

תחזוקה נכונה של סכינים

בכדי לשמר את איכותה של סכין מטבח מקצועית לאורך זמן, ישנם מספר כללי בסיס שכדאי ליישם. בתור התחלה, כדי לשמור על איכות הסכין אין לנקותה במדיח כלים אלא בשטיפה ידנית. נוסף, את הסכינים יש לאחסן יבשות בבלוק עץ או על פס מגנט בטוח. למי שאין משחזת או שאינו מבין בתחום, כדאי במידת הצורך לקחת את הסכין למשחיז מקצועי מעת לעת.

סכיני מטבח מקצועיות מומלצות

לפניכם שתי המלצות עבור סכיני מטבח מקצועיות המוצעות למכירה באתר המכירות של סופר ביי:

  • סכין קצבים מקצועית עשרים ואחד ס”מ, תוצרת המותג הטורקי המוביל PiRGE, מעולה לקיצוב של עופות ובשר. הסכין עשויה מפלדה גרמנית משובחת מסוגDIN 1.4116 עם דרגת קשיות 54 ± 1 HrC. כמו כן יש לה להב מעוקל וידית עמידה וגמישה עשויה מ- PPC Core  ו-TPE Surface המעניקה אחיזה יציבה ונוחה.
  • סכין מטבח מקצועית ארבעה עשר וחצי ס”מ של PiRGE ייעודית לפירוק עופות ובשר. לסכין להב חלק עשוי מפלדה משובחת DIN 1.4116 בדרגת קשיות 54 ± 1 HrC. כמו כן יש לה ידית יציבה ונוחה עשויה מ-PPC Core  ו- TPE Surface שהינה עמידה וגמישה.

כתיבת תגובה