מה השימוש של בלון גז 5 קילו

גז הבישול הביתי הוא אחד ממקורות האנרגיה היותר נפוצים במשק, הנחשב גם ליותר ידידותי לסביבה ממקורות אחרים – כגון חשמל המבוסס על שריפת מאובנים. הגז עצמו מגיע כידוע במיכלים בעלי משקלים משתנים, כך שככל שהמיכל יותר גדול וכבד כך נפח הגז שהוא מכיל משמעותי יותר. כך למשל, הבלונים היותר נפוצים לשימוש ביתי הינם של 12 ק”ג ו- 48 ק”ג, ולצידם ישנם מיכלים יותר קטנים של 5 ק”ג, 2.5 ק”ג וכן מיכלי הגזיות וכירות השדה הקטנות המגיעים במשקלים עוד יותר קטנים שבין 100 ל- 500 גרם פחות או יותר. במאמר זה נתמקד בבלון גז 5 ק”ג ובשימושיו השונים.

בלון גז 5 ק”ג לגריל גז

אחד השימושים היותר מקובלים בבלוני גז 5 ק”ג הוא עבור מנגל גז, שבשנים האחרונות הולך ומחליף את גריל הפחמים המסורתי. אמנם, את גריל הגז ניתן לחבר לנקודת גז קיימת בבית ולבלונים היותר גדולים, אבל ישנם יתרונות לשימוש בבלון 5 ק”ג דווקא. למעשה, היתרון של בלון זה טמון באיזון המצוין שבין בלון יחסית קומפקטי וקל משקל שאותו נוח לשאת, לנייד ולאפסן, ובין נפח גז המספיק למספר בישולים.

לדוגמא, גריל גז ביתי ממוצע צורך בין 250 ל-0 40 גרם גז לשעה, ולכן כתלות בסוג ומבנה המבער בלון גז 5 ק”ג יכול לספר בין 12.5 ל- 20 שעות עבודה. כירת הצד של גריל גז ממוצע צורכת בין 100 ל- 20 גרם גז לשעה, כך שמיכל 5 ק”ג יכול לתת בין 25 ל- 50 שעות עבודה. ואם ניקח בחשבון שמנגל משפחתי ממוצע על הגריל לוקח עד שעה עבודה נטו בממוצע, נראה שהבלון יכול לשמש לכמה וכמה אירועי צלייה בלי צורך להחליף את הבלון.

לצד זמן העבודה המספק, היתרון של בלון כזה עבור הגריל הוא שניתן לנייד אותו בקלות אל מקומות שונים בגינה ובחצר תוך שמירה על מרחק הבטיחות הנאות (2 מטרים מהגריל). אם הבלון נגמר פשוט מזמינים מחברתנו חדש – ואנו נביא אותו אליכם במהירות.

בלון גז 5 ק”ג לבישולים בשטח

בלון גז 5 ק”ג גם שימושי מאוד עבור אנשים היוצאים מעת לעת לשטח, למשל לטיולים בחיק הטבע ולאירועים משפחתיים,, וגם למי שעוסק בטיולים ואירועים מאורגנים בטבע. שוב, מדובר בבלון שניתן להעמיסו על הרכב ולניידו, להציבו בצורה בטוחה בשטח ולהשתמש בו בתור גזיה עם ראש מתאים – מה שיספיק ל- 30 עד 60 שעות עבודה בממוצע. המשמעות היא שהבלון יספיק ליציאות רבות לשטח ולבישול כל ארוחה על הגזיה, כולל כאלו המצריכות זמן הכנה ארוך יחסית. באותו האופן ניתן להשתמש בבלון עבור כירות שדה יצוקות בודדות, כפולות ועם ארבעה ראשים, שנותנות עוצמת גז יותר חזקה וגם בהן מתקבל זמן עבודה ממושך.

עוד שימושים של בלון גז 5 ק”ג

מלבד האמור לעיל, בלון גז 5 ק”ג יכול לשמש לחיבור צרכנים נוספים, אם כי הם פחות נפוצים מהמכשירים שתוארו לעיל. כך למשל, יש המשתמשים בבלון הזה לצורך הפעלה של מכשירי שווארמה ביתיים, יש המפעילים איתן מבערי גז ישרים או מעוגלים לטאבון, ויש גם אנשים שמסיבות שונות מחברים את הבלון הקטן יחסית אל הכיריים הביתיות ומקבלים בין 20 ל- 50 שעות עבודה בממוצע.

כאמור, דרך האתר של חברתנו תוכלו להזמין בקלות בלון גז 5 ק”ג, ואנו נספק אותו במהירות כולל התקנה ובדיקת בטיחות במידת הצורך.

כתיבת תגובה