מתכונים לל”ג בעומר

אם בשנה שעברה אסרו על הציבור להתקהל סביב מדורות ל”ג בעומר עקב נגיף הקורונה, הרי שהפעם אשם בכך השרב. אכן, נציב הכבאות אסר על הדלקת מדורות בחג של שנת 2021, למעט בכמה מקומות ייעודיים שכל רשות מקומית ועירייה הכשירה עבור התושבים. אמנם יכול להיות נחמד להתאסף עם הרבה אנשים למדורה קהילתית, אבל יכול גם להיות צפוף, המוני ומרוחק. ובכל מקרה, למה להרחיק מהבית אם יש גריל גז שאפשר לצלות עליו מטעמים הרבה יותר מגוונים מאשר על המדורה?

אז למי שמחפש מתכונים לל”ג בעומר שניתן להכין על הגריל, הנה כמה אפשרויות טעימות במיוחד:

המבורגר מעוף? יש דבר כזה

נכון שאנו רגילים להמבורגרים מבשר בקר, אבל אפשר בל”ג בעומר לשנות קצת את ההרגלים ולהכין אותם מעוף. הילדים יאהבו את הטעם וגם יקבלו אוכל עשיר בחלבון, בריא ומזין, שאפשר להכין במחבת או ישירות על רשת המנגל שלכם. קל מאוד להכין את ההמבורגרים האלה והם לא מכבידים על הבטן, מה שהולך מצוין עם מזג האוויר החם.

מה שצריך הוא 500 גרם בשר טחון מפרגיות, 2 כפות פירורי לחם, 1 כף שמן זית, 1 ורבע כפית מלח, כפית חרדל דיז’ון ורבע כפית פלפל שחור. כשיש לכם את כל המרכיבים הניחו את הבשר בקערה והוסיפו את כל המרכיבים, ערבבו היטב ולושו אותם לקבלת קציצות מהודקות. את הקציצות הניחו ל- 30 דקות במקרר ולאחר מכן ניתן כבר להעבירן לרשת הגריל או למחבת צלייה כבדה, רק אל תשכחו למרוח אותן במעט שמן זית פני הצלייה.

פטריות על האש – טעימות במיוחד

אם עדיין לא הכנתם על הגריל פטריות על האש מחכה לכם תענוג קולינארי אמיתי, שגם אותו קל ומהיר להכין. מה שצריך הוא קילו פטריות טריות, ארבע כפות רוטב סויה, חצי כפית פלפל שחור, חצי כוס חומץ בלסמי וכמה שיני שום כתוש. כדי להכין את המעדן יש להשתמש בשיפודי עץ קטנים שעליהם הפטריות מוחזקות, ובקערה לערבב את שאר המרכיבים. כעת משתמשים במברשת כדי למרוח את הפטריות שעל השיפודים, וכבר אפשר לעבור לצלייה על חום בינוני עד גבוה בגריל. אחרי שתיים – שלוש דקות כבר יש לכם פטריות טעימות במיוחד, למנה ראשונה לפני ההמבורגר או לנשנוש בין לבין.

בשר טחון בתוך טורטיה

עוד מנה טעימה ושוברת שגרה היא טורטיה שבתוכה בשר טחון. לשם כך עליכם לקנות קילו בשר טחון ולהכין גם שום כתוש, שמן זית, בצל, קופסת עגבניות מרוסקות, תבלינים וחבילה או שתיים של טורטיות. את המנה הזו עדיף להכין על הגריל במחבת צלייה משומנת, כאשר מתחילים עם הבצל עם להשחמה ולאחר מכן מתווספים הבשר והתבלינים לערבוב. אחרי שהכל מעורבב רק נשאר להוסיף את העגבניות המרוסקות ולהמשיך בצלייה עד שהרוטב רותח. כעת כדאי לתת עוד כמה דקות בחום נמוך של הגריל, וזהו, הבשר מוכן. שלפו את הטורטיות מהחבילה, תנו להן כמה שניות על רשת הגריל לחימום, פזרו את הבשר בנדיבות וגלגלו את הטורטיה.

המנגל שלכם מוכן?

לפני שאתם רצים לסופר הקרוב לקנות את המצרכים, עצרו רגע ונסו להיזכר אם המנגל בכלל מוכן. מתי בפעם האחרונה ניקיתם אותו, מתי בדקתם את תקינות החיבורים, והאם בכלל יש לכם גז בבלונים? אם נגמר לכם הגז לפני החג או אחריו, בצעו רכישת בלון גז מחברתנו. אנו נגיע אליכם במהירות עם בלונים בגדלים שמתאימים במיוחד לגריל נייד, ובמידת הצורך הטכנאים שלנו יוכלו לטפל בכל בעיה של חיבור הגריל.

כתיבת תגובה