מתי צריך להחליף את בלוני הגז הקטנים והבינוניים

מתי צריך להחליף את בלוני הגז הקטנים והבינוניים?

בלוני הגז הקטנים והבינוניים, החל מבלוני 5 ק”ג ועד למיכלי הניקוב של 190 גרם גז בלבד, משמשים אותנו למטרות רבות. המיכלים הקטנים נפוצים כמובן לתפעול הגזיות בקמפינג ובשהייה בשטח בעבודה, ואילו המיכלים הבינוניים של 2.5 ו- 5 ק”ג גם משמשים לתפעול מנגל על גז ולעיתים לצרכנים נוספים בבית. בתוך כך, אחת השאלות הבסיסיות היא כיצד נדע שמתקרב הזמן בו צריך להחליף את בלוני הגז הקטנים והבינוניים? במאמר הבא יובאו התשובות.

קודם כל – להיות מוכנים

אף אחד לא מעוניין להיתקע עם בלון ריק בשטח בלי יכולת לבשל ולהכין משקאות חמים, או להיתקע עם מנגל תקין ומרשים שפשוט אי אפשר להפעיל אותו. אז קודם, תמיד כדאי לחשוב חכם ולהיערך מראש, פשוט על ידי רכישה של יותר מבלון אחד. באתר שלנו תוכלו לקרוא מאמרים על זמן העבודה שמספקים בלונים ומיכלים, ובהתאם לכך לקנות מספר מיכלים לקראת היציאה הבאה לשטח, או שיהיה לכם בבית עוד בלון של 2.5 או 5 ק”ג, אותו תוכלו לחבר במקום המקום הריק. עכשיו רק הזמינו מאיתנו בלון חדש, ובינתיים תמשיכו ליהנות מהמנגל שלכם. אבל למי שבכל זאת רוצה להבין איך יודעים שמתקרב זמן ההחלפה של הבלון, הנה כמה עצות.

כמה גז נשאר בבלוני הגז הקטנים?

לגבי המיכלים הקטנים, הסימן הברור והמובן מאליו הוא שהאש מתחילה לגמגם ולדעוך, ואם הגעתם לידי כך אנו מקווים שהצטיידתם מראש בבלון נוסף. יחד עם זאת, אם אתם מתכננים צאת לשטח ורוצים לדעת כמה נשאר במיכל, מה שניתן לעשות הוא לנער אותו. אמנם אינדיקציה לא מאוד מדויקת, אבל בכל זאת תוכלו לקבל תחושה של הכמות שנותרה. מכיוון שמדובר במשקלים קלים של פחות מחצי קילוגרם, ולרוב הרבה פחות מכך, לא ניתן גם לקבל אינדיקציה טובה מהשוואת המשקלים בין בלון משומש לחדש. לכן, כאן אין הרבה ברירות אלא לנער את המיכל, ולהצטייד מראש בכמות מספיקה. אגב, בוודאי שמתם לב שכאשר הגזיה פועלת הבלון מתקרר, אבל בלון קר איננו בלון מרוקן, אלא רק בלון שמתרוקן. הפחתת הלחץ בתוך המיכל (כי הגז יוצא) מובילה לירידה ברמת האנרגיה בפנים, וכך גוף המיכל הופך להיות קר. אז נחזור: קור לא מעיד על בלון ריק.

ומה עם בלוני הגז הבינוניים?

בלוני גז של 2.5 ו- 5 ק”ג הם סיפור קצת אחר. קודם כל, גם איתם הבעיה היא שאין שעון גז שמראה את מידת הלחץ מבחוץ, אבל יש יותר דרכים לבדוק. למשל, גם איתם אפשר להבחין שמאוד מתקרבים לסיום כאשר הלהבה מתחילה לגמגם או עוברת לצבע צהוב ללא גוון סגול, ושוב – אם כבר הגעתם למצב הזה נקווה שהשכלתם להזמין כבר בלון נוסף. 

מצד שני, הבלונים האלו נותנים הרבה יותר זמן עבודה, מה שאומר יותר מצבים שבהם ניתן לתהות ולבדוק כמה גז עוד נשאר בהם. אז הדבר הראשון שניתן לעשות הוא לשקול את הבלון. שימו לב שהמשקל של 5 ק”ג או 2.5 ק”ג הוא משקל הגז, לא משקל הבלון בכללותו, שלמשל בבלוני 5 ק”ג עומד על כ- 10 ק”ג. אז אפשר פשוט לתלות את הבלון או להעמידו על משקל, להסתכל על המשקל המקורי שמצוין על גבי המיכל, ולדעת כמה נשאר לכם והאם כדאי להתכונן להחלפה. עוד אפשרות, אם יש לכם עוד בלון כזה – אבל מלא – היא להרים בלון אחד ביד אחת ואת השני ביד שנייה, ולחוש בהבדלים המשקלים שיכולים לתת אינדיקציה מסוימת.

עוד שיטה מערבת מים חמים. מה שצריך לעשות הוא להעמיד את הבלון על משטח ישר ולשפוך על אחד מצדדיו מים חמים על כל הגובה. לאחר מכן מעבירים את היד על אותו הצד, ומגלים את האזור שבו הבלון חם (החלק הריק) וקר (החלק המלא). זוהי שיטה די מדויקת אך כמובן שיש לבצע אותה בזהירות המתבקשת.

כתיבת תגובה