You are currently viewing בלון גז למנגל – באיזה גודל לבחור?

בלון גז למנגל – באיזה גודל לבחור?

  • מחבר:
  • קטגוריה:בלוג

החלטתם לקנות מנגל גז חדש? או אולי כבר יש לכם מנגל העומד במרפסת? בכל מקרה, אחת השאלות הבסיסיות היא באיזה גודל של בלון כדאי לבחור, ולשאלה הזו יש כמה תשובות ובמאמר הבא נסקור אותן.

אז איזה בלונים יכולים להתאים?

ברמת העיקרון, אפשר לחלק את בלוני הגז למנגל לשתי קטגוריות, האחת של בלונים גדולים והשנייה היא של בלונים קטנים. נתחיל עם הקטגוריה של הבלונים הגדולים, הכוללים את המיכלים המוכרים היטב לציבור של 48 ק”ג או 12 ק”ג. כפי שאתם כנראה יודעים, אלו הבלונים המספקים את תצרוכת הגז של כלל הצרכנים בדירה, כלומר הכיריים, מחמם המים וכדומה, כאשר בלון גז 12 ק”ג מיועד לדירה אחת, ואילו בלון גז 48 ק”ג לרוב משמש כמה דירות.

חיבור בלון גז למנגל ביתי

אז כן, אפשר לחבר אותם אל גריל הגז שלכם, שיהיה עוד צרכן. היתרון של הבלונים הגדולים טמון בזמן העבודה הממושך. אם ניקח בחשבון שמבער בודד בגריל גז ביתי צורך בין מאתיים חמישים לארבע מאות גרם גז בשעה, נגיע למסקנה שבלון גדול יכול לתת עשרות רבות של שעות עבודה. יחד עם זאת, ברור שהחישוב הזה צריך לקחת בחשבון את שאר הצרכנים המחוברים, המשתנים ממשפחה למשפחה. ועדיין, אם לוקחים בחשבון שבלון גז 12 ק”ג מספיק למשפחה ממוצעת למספר שבועות טובים, וגם את העובדה שיכולים לעמוד שניים כאלו בחצר, הרי שהתחלופה נמוכה יחסית.

ומה עם הבלונים הקטנים יותר?

בלון גז למנגל מסוג קטן יותר יהיה בגודל של 2.5 ק”ג או 5 ק”ג. באשר לסוגיית זמן העבודה, בלון 5 ק”ג ייתן בין שתיים עשרה לעשרים וחמש שעות עבודה של המבער, ובין עשרים וחמש לחמישים שעות עבודה של כירת הצד. בלון 2.5 ק”ג ייתן מחצית מהזמן הזה. אלו זמני עבודה קצרים יותר מהבלונים הגדולים, אך אל תשכחו שהם מחוברים (לרוב) רק אל המנגל, מה שאומר שתקבלו מהם די הרבה שעות שיספיקו למספר ארוחות בשריות. אחר כך תוכלו פשוט להחליף את הבלון בהזמנה טלפונית או דרך האתר, וכמובן שניתן גם להזמין שני בלונים וכך לא להיתקע עם בלון ריק אפילו לימים בודדים.

היתרון של הבלונים הקטנים לעומת הגדולים, הוא שהם יחסית קומפקטיים, קלים וניידים. מבחינת השימוש במנגל על גז, זה אומר שניתן לנוע עם המנגל ממקום למקום, למשל אם רוצים ביום קיץ לשבת תחת צילו של עץ בחצר, אם רוצים בחורף לעבור תחת המרפסת המקורה וכדומה. כלומר, אינכם חייבים להישאר בנקודה אחת עם המנגל שלכם. מלבד זאת, מכיוון שהם קומפקטיים, אין סרבול מיוחד מבחינת האפסון שלהם כשהמנגל אינו פעיל, והם אינם תופסים מקום משמעותי.

מעבר לכך, חשוב לזכור שבלום גז 2.5 ק”ג יכול להיות מאוד שימושי גם ליציאות מחוץ לבית.

אין בעיה להכניס אותו לתא המטען של כל סוגי הרכבים, להרכיב עליו ראש גזיה לבישולים בשטח, להכנת קפה וכן הלאה. למעשה, גם את הבלון של 5 ק”ג גז ניתן לקחת לשטח ולקבל זמן עבודה ממושך מאוד לבישולים, לחיבור לכירות שדה וכדומה. יחד עם זאת, עקב מימדיו היותר גדולים הוא תופס הרבה מקום בתא המטען, כך שהדבר בעיקר רלוונטי עבור בעלי רכבים מסחריים גדולים, עגלות וג’יפים עם הרבה מקום אפסון.