בלון גז – אילו סוגים קיימים ומה הכי יתאים לכם

בלון גז – אילו סוגים קיימים ומה הכי יתאים לכם

מתכוונים להזמין בלוני גז דרך האתר שלנו? מחפשים את הפתרון הטוב ביותר עבור מנגל על גז, לקמפינג בשטח או בכלל לבית? אם כן, אחרי שתקראו את המאמר הבא בטוח תבינו אילו סוגים קיימים, ומה הכי מתאים עבורכם להזמנה קלה ומהירה באתר.

בלוני גז גדולים לבית

חברתנו עוסקת מזה שנים באספקת גפ”מ בבלונים מכל הגדלים, וכמובן גם עושה זאת עם בלוני הגז הגדולים לשימוש ביתי. עם זאת, מכיוון שבמאמר זה נתמקד בבלונים המיועד למנגל ולקמפינג, נזכיר רק שהבלונים השכיחים לשימוש ביתי הם במשקל 12 ו- 48 ק”ג גז. מדובר בבלונים המסוגלים לספק את הצריכה של משפחה ממוצעות למספר שבועות ואף חודשים, וזאת כתלות במספר וסוג הצרכנים (סוג הכיריים, מחמם מים על גז, תנור גז וכדומה), הרגלי הבישול של המשפחה, מספר החברים בה ועוד. מאחר שבלון גז 48 קג מכיל פי 4 גז מבלון גז 12 ק”ג, הרי שתדירות ההחלפה שלהם נמוכה יותר, וזהו יתרון, אך קיימים בתים שבהם התקנתם אינה אפשרית עקב תנאי השטח – ולכן בלון גז או שניים של 12 ק”ג עושים את העבודה.

עם זאת, מה שבטוח הוא שאף אחד לא ייקח את הבלונים האלו בתא המטען של הרכב ביציאה לטיול או לקמפינג.

סוגי בלוני גז לקמפינג

בלונים, או יותר נכון – מיכלי גז, נבדלים אחד מהשני בכמה היבטים. למשל, הצורה שלהם יכולה להיות מאורכת או מעוגלת והיא אינה משנה הרבה, אבל מה שמשנה הוא אופן החיבור – בהברגה, בניקוב או בהתאמה לכירה. הפשוטים ביותר הם מיכולי הניקוב שמתחברים בלחיצה ועם תופסן לגזייה. הם אמנם מאוד זולים אך חסרונם טמון בכך שלא ניתן לנתקם לאחר החיבור. מאידך, מיכלי ההברגה מעט יותר יקרים אך ניתן לנתקם בקלות ולארוז אותם בנפרד מראש הגזייה. ולגבי הבלונים המאורכים שמתאימים לכירות ונראים כמו בקבוק, יש אנשים המעדיפים את כירות השדה הללו מפני שהן יותר יציבות, אבל גם תופסות יותר מקום.

אם כן, במידה וכבר יש לכם גזיה קנו את סוג הבלון שמתאים לראש שלה, ואם אין לכם גזיה – בחרו אותה בהתאם ליתרונות והחסרונות שלעיל, ביחד עם בלון מתאים. מעבר לכך, שימו לב להבדלים בין מיכלי הגז וקחו בחשבון שראש גזיה רגיל צורך כ- 120 גרם גז לשעה. אז אם קניתם מיכל חד פעמי לניקוב בנפח 190 גרם גז, הוא ייתן לכם כשעה וחצי של עבודה, ואם קניתם בלון הברגה של 450 גרם תקבלו ממנו למעלה מ- 3.5 שעות עבודה. ובאמצע קיימים עוד סוגי בלונים בנפחים שונים.

בלוני גז שמתאימים גם למנגל וגם לשטח

את המנגל בבית אפשר לחבר גם לבלונים הגדולים של 12 ו- 48 ק”ג. עם זאת, רבים מעדיפים ובצדק לחברם לבלונים יותר קטנים של 2.5 או בלון גז 5 קילו. מדובר בבלונים שאין קושי מיוחד בניוד שלהם ממקום למקום, ולכן גם גריל הגז הופך לנייד במקומות שונים בחצר. הם גם נותנים זמן עבודה לא רע שנע בין 12.5 ל- 20 שעות עבודה בבלון גז 5 קילו, ומחצית מזה בבלון 2.5 קילו.

את הבלונים של 2.5 קילו גם אין בעיה לקחת לשטח, לטיול, לקמפינג או לעבודה, והוא ייתן למעלה מ- 20 שעות של בישולים – הרבה יותר מאשר המיכלים הקטנים. זה אומר שאפשר לבשל ארוחות הרבה יותר מורכבות, וגם לא צריך לקנות בלוני גז חדשים לפני כל נסיעה. מצד שני, אם אתם מחנאים רציניים עם ג’יפ או רכב גדול אחר, ייתכן שתעדיפו הזמנת בלון גז של 5 ק”ג. הוא נותן פי 2 זמן עבודה מבלון 2.5 קילו, למשל כ- 25 שעות עבודה עם כירת שדה יצוקה, לעומת כ- 12.5 שעות בבלון הקטן יותר.

אם כן, התאימו את הבלון שאתם מזמינים מאיתנו לצרכים ולאופי השימוש – עד כמה אתם משתמשים במנגל, אילו סוגי בישולים אתם מבצעים בשטח, כמה אנשים משתתפים בארוחות, תדירות היציאות לקמפינג, האם חשובה לכם הניידות, סוג הגזיה או הכירה שיש לכם, וכן הלאה.

כתיבת תגובה