סוגי בלוני גז לקמפינג – כיצד לבחור אחד מתאים?

מחפשים בלוני גז לקמפינג? אם כן, דרך האתר של חברתנו תוכלו להזמין בקלות ובמהירות את הבלון הדרוש לכם, וזאת בנוסף לציוד נרחב לשהייה בטבע החל בצידניות ועד למחצלות ופק”לי קפה מלאים. יחד עם זאת, כפי שתוכלו לראות באתר שלנו ולהתרשם בחנויות רבות בישראל, ישנם סוגים שונים של בלוני גז לקמפינג והשאלה היא איך בוחרים אחד מתאים? בשורות הבאות נעשה סדר בנושא.

סוגים שונים של מיכלים:

 מיכלי הגז לקמפינג נבדלים זה מזה בכמה פרמטרים ובהם דרך החיבור אל ראש כירת הגז, צורתם והגודל שלהם. מבחינת הצורה – מעוגלת או מאורכת – אין זה משנה במיוחד, אבל אופן החיבור והגודל בהחלט משפיעים. אז נתחיל עם החיבור: שלושת הסוגים העיקריים של החיבורים הינם ניקוב, הברגה ובלונים לכירות קמפינג.

בלוני או מיכלי ניקוב הם הפשוטים ביותר ואליהם מתחבר ראש הברזל באמצעות לחיצה והידוק בטיחות של תופסנים. מצד אחד, מדובר בגזיות זולות יותר באופן יחסי (המחירים ממילא אינם בשמיים), אבל מצד שני לא ניתק לנתק את הבלון מהראש לאחר שמחברים אותו. לעומת זאת ישנם מיכלי הברגה שאמנם עולים קצת יותר אבל יותר נוחים לשימוש, אריזה וניוד עקב היכולת לפרק את המיכל מהראש ולשאת אותם בנפרד. ולבסוף, ישנם גם הבלונים המאורכים שנראים כמו בקבוק, המתאימים לכירות קמפינג שמגיעות בתוך מזוודה. גם את הבלונים הללו ניתן לשאת בתוך או מחוץ למזוודה וניתן לנתקם, כאשר כירות קמפינג מעניקות קצת יותר נוחות מבחינת היציבות שלהן על פני השטח. אז לסיכום, קנו בלוני גז לקמפינג בהתאם לראש הגז שיש לכם, ואם עדין לא קניתם את הגזיה – בחרו לפי היתרונות והחסרונות שצוינו לעיל.

הגודל כן קובע..

לאחר שאמרנו כל זאת חשוב להזכיר אפשרות נוספת שיש לה יתרונות והיא בלוני קמפינג בגודל 2.5 ק”ג המתחברים בהברגה אל ראש גז. הם גדולים וכבדים יותר ולכן לא מתאימים למי שמתכוון לשאת את הציוד על הגב בטיול רגלי, אבל ניתן לנייד אותם בקלות עם הרכב והיתרון שלהם הוא משך העבודה. זה הזמן להזכיר שראש גזיה רגיל צורך בממוצע כ- 120 גרם שעה. המשמעות היא שבלון חד פעמי לניקוב המגיע המכיל 190 גרם גז יספיק לכשעה וחצי עבודה, בלון הברגה 230 גרם ייתן כשעתיים עבודה, ובלון הברגה של 450 גרם ייתן קצת יותר משלוש וחצי שעות עבודה.

בלון של 2.5 ק”ג ייתן כ- 21 שעות

לעומת זאת, בלון של 2.5 ק”ג ייתן כ- 21 שעות עבודה בממוצע וזהו הבדל עצום בקמפינג. אמנם בלונים קטנים בהחלט יספיקו לבישולי קפה ותה, לחימום של מזון ולהכנת ארוחות פשוטות כמו דייסה בבוקר, ובתנאים אלו יחזיקו ליום או יומיים. אבל אם תנסו להכין איתם מאכלים הדורשים בישול יותר ממושך, כמו אורז או סיר פסטה גדול, תגיעו לקצב החלפה מהיר מאוד. בלון של 2.5 ק”ג יכול ללוות אתכם לכמה יציאות לקמפינג בלי שיהיה צורך להחליפו, ובלי שצריך להתקמצן על הגז והארוחות שמכינים. בנוסף, גם לא תצטרכו לכסוס ציפורניים לגבי כמות הגז שעוד נשארה, ולא תצטרכו להצטייד מחדש לפני כל טיול בבלונים חדשים.

וכמה זמן מחזיק (בערך) בלון גז 5 ק”ג?

יש לציין כי חלק מהמחנאים אף נוטים להצטייד בבלוני גז 5 ק”ג, למשל אנשים המשתמשים בקמפינג בכירות שדה יצוקות שצורכות לראש יחיד כ- 200 גרם גז לשעה. בלוני 5 ק”ג מספקים אם כן כ- 25 שעות עבודה על כירות שדה יצוקות ובלוני 2.5 ק”ג נותנים כ- 12.5 שעות עבודה. מטבע הדברים, ככל שמדובר בכירה יותר גדולה עם יותר מבערים כך הצריכה עולה ויש היגיון בהצטיידות בבלון 5 ק”ג.

 

כתיבת תגובה