הנוחות והיעילות שבשימוש בבלון גז קטן

בלוני גז מגיעים בקשת רחבה של גדלים, החל בבלונים הגדולים של 12 ו– 48 קג, ועד למיכלי הגז הקטנים ביותר שמתאימים לגזיות. חשוב לדעת שלעיתים קיים יתרון מבחינת היעילות והנוחות לשימוש בבלונים קטנים, הן בבית והן ביציאה לטיולים או לעבודה בשטח. בשורות הבאות יובא מידע בנושא.

מה זה בכלל בלון גז קטן?

אז כפי שאמרנו, הבלונים הגדולים שיש כמעט בכל בית בישראל הם של 12 או 48 קג, הניצבים בצמוד או במרחק מה מהבית. תפקידם של הבלונים הוא לספק את הגז לכל הצרכנים כגון הכיריים, מחמם המים, התנור וכן הלאה. היתרון שלהם טמון כמובן בנפח, כך שבלון של 48 קג עשוי להספיק לצריכה של משפחה ממוצעת למשך כשלושה חודשים. לעומת זאת, כאשר מדברים על בלונים קטנים יותר מתכוונים למעשה לשתי משפחות“. המשפחה הראשונה היא כל בלוני הגזיה המתברגים והננעצים לסוגיהם, כלומר הקטנים ביותר, ואילו המשפחה השנייה נמצאת במקום טוב באמצע, וכוללת בלונים בינוניים בנפחם שמשקלם עומד לרוב על 2.5 או 5 קג.

מה היתרון של בלון גז 5 קילו או 2.5 קג?

קודם כל, ישנם בתים שמסיבה זו או אחרת פשוט לא ניתן לחבר אליהם בלונים גדולים, ובמצבים אלו בלון גז קטן יותר צריך לספק את המענה לכיריים ולשאר צרכני הגז. מצב נפוץ יותר שבו בלונים בינוניים מעניקים מענה נוח ויעיל הוא בתפעול מנגל על גז. אמנם את המנגל אפשר לחבר גם לבלונים הגדולים, אך כאן מתעוררת סוגיה של ניוד: מה קורה אם רוצים לעשות על האש מתחת לפרגולה שהקמנו בחצר, או בצל אחד העצים, או בשמש החמימה של יום חורפי?

עם בלון בינוני שמחובר למנגל אין בעיה לשנות מיקום מתי שרוצים. מדובר בבלונים קומפקטיים שניתן להזיזם בקלות, לאחסן אותם בקרבת המנגל או במקום בטוח בלי שיתפסו מקום משמעותי, והם גם מאפשרים לצאת עם המנגל לשטח. הם מעניקים עשרות שעות של צלייה על המנגל, ובמידה והם נגמרים אפשר להזמין בקלות דרך האתר של חברתנו, עם כל הציוד הנדרש לחיבור, וגם עם טכנאי שיבצע עבורכם את החיבור הראשוני.

יתרון נוסף של בלונים בנפח 2.5 ו– 5 קג הוא רב תכליתיות. אם ניקח לדוגמא משפחה שאוהבת לצאת לטיולים ולפיקניקים, בלון בינוני הוא בהחלט אופציה טובה. מלבד המענה למנגל הביתי, אם מרכיבים עליו ראש גזיה מקבלים עשרות שעות לבישולים ארוכים, אין צורך להחליפו בתדירות גבוהה, מעמיסים אותו בקלות אל תא המטען, וגם אפשר לחברו לכירות שדה.

הקטנים ביותר מיכל גז לגזיה

מיכלי הגז לקמפינג הם כאמור המשפחההקטנה ביותר, וכמובן שהיתרון העיקרי שלהם הינו הקומפקטיות. את הבלונים האלו אין בעיה להכניס לתרמיל ולכן זוהי הבחירה המתבקשת עבור כל שיוצא לשטח בכוונה לטייל ברגל. זוהי גם הבחירה הברורה של אנשים שיוצאים עם פקל קפה לשטח בין אם במסגרת עבודה או שהייה בטבע.

התפעול של בלונים אלו הוא פשוט וקל, למשל בלוני ניקוב המתחברים אל ראש הגזיה עם לחיצה והידוק בעזרת תופסני בטיחות, או מיכלי ההברגה שהם עוד יותר נוחים לשימוש מפני שניתן לפרק אותם מהראש ולשאת בנפרד. קיימים גם המיכלים המאורכים בצורת בקבוק שמתאימים לכירות שדה המגיעות בתוך מזוודות, ורבים אוהבים אותן בשל היציבות הגדולה על הקרקע.

עוד יתרון של הבלונים הקטנים לגזיות טמון בעלויות נוחות מאוד, וגם ישנה אפשרות לבחור בין נפחים שונים עד לבלון גז 450 גרם גז. המבחר הגדול מאפשר לכל אחד להזמין מאיתנו מיכלים בהתאמה מדויקת לצרכיו לפי הטיול המתוכנן, מספר הימים, סוג הבישולים וכן הלאה.

כתיבת תגובה