You are currently viewing כך תדעו באיזה בלון גז לבחור בהתאם לצורך שלכם

כך תדעו באיזה בלון גז לבחור בהתאם לצורך שלכם

בשוק המקומי מוצעים בלוני גז בקשת רחבה של גדלים, צורות ואופני שימוש, ולכן אחת השאלות הנפוצות היא איזה בלון יהיה המתאים ביותר עבור איזה צורך. אמנם, במאמר אחד לא נוכל לכסות את כל סוגי הצרכים של השימוש בגז, אך נביא כמה דוגמאות בולטות שיעשו לכם סדר בעניינים.

איזה בלון גז הכי מתאים למנגל ביתי?

קודם כל, את המנגל הביתי ניתן לחבר לכמה סוגי בלונים, כגון בלון 12 ק”ג הגדול שנותן אספקה לכל הבית, דרך בלון 5 ק”ג ועד לבלון מאוד קומפקטי וקל של 2.5 ק”ג. אז איזה בלון גז הכי מתאים? התשובה תלויה בכם ובאורחות חייכם. בלון גז של 5 ק”ג נותן בין 12 ל- 25 שעות עבודה של המבער, ובין 25 ל- 50 שעות עבודה של כירת הצד. אם לוקחים בחשבון שכל הכנסת ארוחת מנגל לוקחת בין שעה לשעתיים (בחישוב גס), הרי שהוא ייתן לכם כמה וכמה ארוחות טובות לפני שתצטרכו להחליף אותו.

לעומתו, בלון גז 2.5 ק”ג ייתן מחצית משעות העבודה הכתובות לעיל, ובלון של 12 ק”ג ייתן יותר פי שתיים מהן. יחד עם זאת, צריך לזכור שבלון של 12 ק”ג מספק את הגז לכל הצרכנים בבית, כך שהחישוב לגביו אחר. בהקשר של שעות העבודה, מה צריך להבין הוא את תדירות וכמות השימוש שלכם במנגל: האם אתם מרבים להכין ארוחות בשרים? כמה אנשים משתתפים בממוצע בכל ארוחה? ככל שהתדירות והכמות גדולה יותר, כך יש עדיפות לבלון גדול יותר כי התחלופה תהיה יותר נמוכה.

עם זאת, החלפה של בלון גז היא פשוטה ומהירה, ובכלל – זהו לא השיקול היחיד. שיקול מהותי נוסף הוא נוחות השימוש והניידות. בלון 12 ק”ג לא ניתן להזיז ממקום למקום, ואילו עם הבלונים הקטנים יותר תוכלו לנוע במרפסת ובחצר ביחד עם המנגל. אז שאלו את עצמכם: האם יש לכם רצון וצורך לנוע ביום שמשי אל מתחת לצילו של עץ שנטעתם, האם תרצו למנגל מתחת לגזיבו שהקמת בחצר, ביום קריר לתפוס קצת שמש במקום שאינו מקורה, או שאולי תרצו תמיד להישאר באותה נקודה במרפסת? בהתאם לכך, בחרו בלון המאפשר יותר או פחות ניידות.

איזה בלון גז הכי מתאים לטיולים

תפקידו של בלון גז בטיולים הוא כמובן לחמם ולבשל את המשקאות והארוחות שלכם. אז שוב, בואו נסתכל על הצרכים; אם אתם יוצאים לטיול ארוך עם תרמיל על הגב, עדיף לבחור בלון כמה שיותר קומפקטי שאינו תופס הרבה מקום בתיק ואינו מוסיף עוד משקל על הכתפיים. מטיילים רבים גם מעדיפים את בלוני ההברגה, להבדיל מבלוני הניקוב, מפני שאת הראשונים ניתן לנתק מראש הגזיה ולאפסן במקומות שונים בתיק.

מצד שני, אם אתם יוצאים לטבע בטיול רכוב ו/או מתכוון לשבת במקום אחד ולהירגע, כנראה שעדיף לבחור בלונים גדולים יותר. יחד עם זאת, הדבר תלוי כמובן במה שאתם אוהבים לעשות, כלומר האם אתם מתכוונים לבשל ארוחות גדולות ומלאות, או להסתפק בחימום ארוחה מוכנה ובהכנת משקאות. גם מיכלי הגז המתברגים מגיעים בגדלים שונים וחלקם מתקרבים אפילו לחצי קילו, אז ככל שתלכו על מיכלים גדולים יותר כך תוכלו לבשל ארוחות יותר גדולות ומורכבות, עם פחות דאגה לסיום הגז ופחות תחלופה של בלונים. אגב, אם אתם מעדיפים את הכירות הניידות היציבות יחסית, בחרו בלון מאורך בצורת בקבוק שמתאים לכירה שלכם.

יחד עם זאת, אם הכוונה היא לשהות הרבה זמן בטבע ולהרבות בבישולים, כנראה שהבחירה הטובה ביותר תהיה דווקא בבלונים של 2.5 או 5 ק”ג, שנותנים פי כמה וכמה שעות עבודה מהמיכלים הקטנים.

כתיבת תגובה