You are currently viewing כל מה שרצית לדעת על חיבור בלון גז 5 קילו למנגל

כל מה שרצית לדעת על חיבור בלון גז 5 קילו למנגל

רבים מהישראלים שמחזיקים גריל גז בוחרים בבלון 5 ק”ג למען מטרה זו. נכון שאפשר לחבר את הגריל גם לבלונים הרגילים של 12 ק”ג, ואף לבלונים קטנים של 2.5 ק”ג, אבל נראה שבלון 5 קילו גז נותן מענה אידיאלי מבחינה הגודל, הנוחות והניידות, וגם מבחינת זמן העבודה. אם גם אתם החלטתם ללכת על בלון גז 5 ק”ג, כדאי שתדעו איך מחברים אותו לגריל.

התקנה ראשונה – רק על ידי טכנאי גז

גז הוא מקור אנרגיה נהדר: גם יעיל, גם זמין וגם ידידותי יותר לסביבה מחלופות אחרות, כמו הפחמים. יחד עם זאת, מדובר בחומר דליק שעלול לגרום לשריפה, ולעיתים גם לחנק אם ישנה דליפה בתוך מקום שאינו מאוורר כיאות. לכן, יש לנהוג בגז בכבוד, אפילו אתם מכירים אותו ומשתמשים בו כבר שנים רבות. בדיוק מהסיבה הזו, התקנות בישראל אומרות שהתקנה של מכשיר צורך גז בבית, וגם התקנה של בלון חדש, חייב להיעשות רק על ידי טכנאי גז מוסמך.

זה אולי קצת מציק בפעם הראשונה, אבל חשוב מאוד להקפיד על כך בשביל לדעת שאתם צולים את הארוחות שלכם בבטחה, מבלי לסכן את בני המשפחה והאורחים שלכם. חוץ מזה, לא כל כך קשה לעשות התקנה כזו. רק מרימים את הטלפון לסניף שלנו הסמוך לאזורכם ומזמינים התקנה, או שאפשר פשוט דרך אתר האינטרנט להזמין טכנאי ביחד עם הבלון. הטכנאי יגיע אליכם ויבצע את כל ההתקנה, כולל ווסת הגז, הצינור והברזים, ויבצע בדיקת לחץ לפי מיקום נקודת הגריל והבלון ולפי סוג הבלון (5 ק”ג גז במקרה שלכם).

אגב, זה לא רק עניין של בטיחות. כאשר קניתם את גריל הגז קיבלתם איתו תעודת אחריות. אם תעיינו בה היטב תראו שהאחריות לא תופסת בלי חותמת התקנה ובדיקה של טכנאי מוסמך.

ואיך מחליפים בלון גז 5 קילו קיים?

אם הגיע הזמן להחליף את הבלון הקיים בחדש, קודם כל הזמינו מאיתנו את הבלון דרך הטלפון או באתר. תוך מספר ימים הבלון יגיע אליכם. אנו ממליצים לנצל את מעמד ההזמנה ולבדוק שהווסת והצינור שלכם תקינים לחלוטין. אם ישנו פגם, או אם עברו יותר מחמש שנים מאז ההחלפה האחרונה שלהם, הזמינו חדשים דרך האתר שלנו.

בכל מקרה, את הבלון החדש מניחים על גבי קרקע יציבה וישרה, במקום שאינו חשוף לשמש ישירה. אין להעמיד את הבלון בתוך מקום סגור ו/או בלי אוורור מספיק, וגם אין להעמיד אותו בקרבה למנגל או לאש גלויה אחרת (למשל, פינת הקומזיץ שלכם בחצר היא ממש לא המקום הנכון). עכשיו, עוד לפני שמחברים את הבלון, פותחים את הברזים של המנגל ומאפשרים לכל הגז שהיה בצנרת לצאת החוצה. אחרי כחצי דקה כזאת, אפשר לחבר את הבלון על ידי הברגה שאותה עושים באופן שונה מהרגיל, כלומר בניגוד לכיוון השעון.

ומה אם אני מריח גז?

מכיוון שפתחתם את ברזי המנגל, ייתכן מאוד שתריחו גז נישא באוויר. עם זאת, במידה והריח נשאר גם לאחר שחיברתם את הבלון החדש, כנראה שישנה דליפה ממקום כלשהו. במקרה הזה, עברו שוב על המרכיבים וראו שכולם סגורים כראוי, כולל הברז והחבקים. אם לא מצאתם כל בעיה והריח נמשך, אל תשחקו משחקים. נתקו את הגריל מהבלון החדש וסגרו אותו, והתקשרו אל המוקד שלנו כדי שנשלח טכנאי גז לביתכם.

כתיבת תגובה