מתכנן לטייל ולמנגל הקיץ? בלון גז קטן ואתה מסודר

את החום של הקיץ אתה כבר בטח מרגיש, ואיתו הדגדוג של יציאה לשטח עם משפחה וחברים. אכן, הקיץ הוא עונה נהדרת לבלות על חוף הים, בפארקים ציבוריים מוצלים, ליד הכנרת ובגדות נחלים – איפה שיש צל ומים – עדיף. וכמו תמיד, אחת ההנאות הגדולות היא לעשות על האש בחיק הטבע, ולשלב בין טיול וחופשה לבין ארוחת בשרים משובחת. אז אם אתה מתלבט איך מוציאים את המנגל שלך בשיא הקלות אל השטח, התשובה בלון גז קטן.

בלון גז לקמפינג- לא חייב לוותר על מנגל גז

יש הסבורים שמנגל על גז הוא פינוק ותענוג ששמור למרפסת או לחצר הבית. לכן, לשטח הם לוקחים בכל זאת את המנגל על פחמים, עם שק או שניים שנדחסים לבגאז’, וכל המשתמע מבחינת העבודה הקשה על המנגל בחום הישראלי, הזיעה, הלכלוך והעשן. יחד עם זאת, חשוב שתבין שאין סיבה שלא לקחת את מנגל הגז שלך לטיול ברחבי ישראל, וליהנות מצלייה יותר נקייה, נוחה, קלה ומדויקת. בשביל זה צריך כמובן גז, וכאן נכנס הבלון הקטן לתמונה.

מה זה בלון גז קטן?

אם הגריל שלך עדיין מחובר לבלוני 12 או 48 ק”ג שיש בבית, בוודאי ברור לך שאין שום אפשרות להעמיס אותם אל תא המטען. לכן, הפתרון לאספקת האנרגיה הינו בלון קטן, שיכול להיות במשקל 2.5 ק”ג או 5 ק”ג. בלוני ה- 2.5 ק”ג הינם מאוד קומפקטיים וקלים לנשיאה, ואין שום בעיה להכניס אותם לתא המטען של כל רכב פרטי. לעומת זאת, בלוני ה- 5 ק”ג יותר גדולים ולמרות שגם הם נכנסים בתא מטען סטנדרטי, לרוב תראה אותם אצל בעלי ג’יפים ורכבים מסחריים.

מה שחשוב להבין הוא, שלמרות שמדובר בבלונים יחסית קטנים, זמן העבודה שלהם מכובד לכל הדעות. אם תיקח בחשבון שגריל גז סטנדרטי צורך בין 250 ל- 400 גרם גז בשעה, הרי שבלון של 2.5 קילו ייתן לך בין 6 ל- 10 שעות עבודה, ובלון גז לקמפינג של 5 קילו ייתן לך כפול מכך. יש לציין שכירת הצד של המנגל צורך בממוצע בין 100 ל- 200 גרם גז בשעה, כך ששני הבלונים נותנים עבורה עשרות שעות עבודה. בכל מקרה, ברור שהם מספיקים לכמה יציאות לשטח לפני שיהיה צורך להחליפם בחדשים. אגב, ההחלפה פשוטה מאוד וניתנת לביצוע דרך הטלפון או באתר שלנו על ידי השארת פרטים.

ציוד למנגל- מענה לעוד צרכים בטיול

אז אחרי שהסברנו איך בלון קטן יכול לסדר לך את הארוחות, חשוב שתבין שהוא סוגר עוד כמה פינות בצורה פרקטית מאוד. הכוונה היא לצרכי הבישול הנוספים, החל באורז, פסטה ורטבים, ועד להכנת משקות חמים. כשיש לך בלון 2.5 שמחובר לראש גזיה אתה מקבל עשרות רבות של שעות עבודה, במקום להסתמך על בלונים קטנים של פחות מחצי קילו גז, שאותם צריך להחליף לרוב בכל יציאה לטבע או אפילו פעמיים בטיול אחד. כל מה שצריך לעשות הוא לחבר בכל פעם את הגריל או את ראש הגזיה לבלון, ואתה מסודר.

כמובן שגם בלון 5 קילו יכול לתת מענה מצוין, וכמובן פי 2 שעות עבודה. יתר על כן, הוא מהווה פתרון מועדף למי שיוצא לשטח עם כירות בעלות ראש אחד, שניים או ארבעה ראשים, טוב יותר מאשר בלון 2.5 ק”ג. יחד עם זאת, שוב נזכיר שאם אין לך תא מטען גדול, עגלה או אמצעי העמסה אחרים, הרי שבלון של 5 קילו יתפוס נפח יחסית משמעותי על חשבון ציוד אחר בבגאז’.

 

 

כתיבת תגובה