כל מה שצריך לדעת על בלוני גז קטנים

אתם בוודאי מכירים את בלון גז 12 ק”ג, המשמש בבתים רבים לצורך השימוש בכיריים, במחמם מים על גז ובתנורי גז. אבל האם אתם מכירים גם את הקטגוריה של בלוני הגז הקטנים? האם ידוע לכם למה הם בדיוק משמשים, אילו סוגים קיימים ומהם יתרונותיהם? בשורות הבאות נביא מידע מקיף על הנושא.

בלוני גז של 2.5 ו- 5 ק”ג

קודם כל, עקב תנאי ומגבלות השטח, לא בכל הבתים ניתן להציב בלון גז של 12 ק”ג או 48 ק”ג (המשמש לרוב מספר דירות בבניין משותף). במקרים כאלו, הפתרון יהיה בלון גז של 5 ק”ג, ולרוב שני בלונים המשמשים את צרכני הגז השונים בבית. נכון, מדובר במיכל קטן יותר ולכן החלפת בלון גז כזה תהיה יותר תכופה בהשוואה לבלון 12 ק”ג, אולם הוא בהחלט יכול לשמש יחיד ואף משפחה לתקופה סבירה ולמעשה לשבועות ארוכים. יתרונו טמון כמובן במימדים הקומפקטיים ובמשקל הקל יחסית, ובמידה ולא ניתן להציב בלון 12 ק”ג הרי שממילא זהו פתרון מחויב המציאות.

בנוסף לכך, הזמנת בלון גז 5 ק”ג הינה פופולארית מאוד בקרב מי שיש לו מנגל על גז. חיבור של בלון כזה למנגל נותן עשרות שעות עבודה, והיתרון הוא שוב הקומפקטיות והמשקל הקל, המאפשרים לנייד את המנגל ממקום למקום במרפסת ובחצר. ניתן לעשות זאת גם עם בלון 2.5 ק”ג, הנותן מחצית משעות העבודה ביחס לבלון 5 ק”ג, אך עדיין לא מעט זמן צלייה. יתר על כן, בלון 2.5 ק”ג גם נותן פתרון מצוין ליציאות לשטח לטיול, מנגל וכדומה. הוא מספק זמן בישול ממושך על ראש גזיה מתאים, ונכנס בקלות לתא המטען של כל רכב. לעומת זאת, בלון 5 ק”ג קצת גדול מדי עבור הבגאז’ של רכבים פרטיים, ומתאים יותר למי שיש לו רכב מסחרי או עגלה נגררת.

אם כבר מדברים על השטח…

בהקשר לשטח חשוב לציין את הקטגוריה הנוספת, של בלוני הגז הכי קטנים. מדובר במיכלי גז המתאימים לגזיות ולכירות גז ניידות, ומיועדים לבישולים, לטיולים ולמי שעובד בשטח. חשוב לדעת שקיימים כמה וכמה סוגים של מיכלי גז כאלו. למשל, ישנם מיכלי הניקוב, שיתרונם טמון במחיר הנמוך ביותר, אך החיסרון הוא שמרגע שהבלון מחובר לא ניתן עד לנתקו עד שהגז מסתיים. מאידך, קיימים מיכלי ההברגה שמתברגים אל ראש גזיה מתאים, והיתרון שלהם טמון בכך שניתן לנתקם בכל עת ולשמור את הבלון וראש הגזיה בנפרד בתיק או בפק”ל קפה.

בכל מקרה, מדובר במיכלים קטנים מאוד שאינם תופסים כמעט מקום, ולכן פופולאריים מאוד בקרב מי שמטייל עם תיק על הגב, מי שעובד בשטח ורק נדרש לבישולי קפה קטנים, וכדומה. לעומת זאת, לבישולים ממושכים הם פחות מתאימים שכן יהיה צורך בתחלופה יחסית גבוה, ולכן למקרים כאלו עדיפים בלוני 2.5 או 5 ק”ג גז. באופן כללי, הנפח של המיכלים הקטנים נע בין 190 ל- 490 גרם גז, כך שהם מאוד קלים, קומפקטיים ונוחים לשינוע, אך כפי שניתן לראות בלוני 2.5 או 5 ק”ג מכילים פי כמה גז על כל המשתמע מכך לגבי אפשרויות הבישול ותדירות ההחלפה.

מעבר לכך, קיימים גם מיכלי הגז לכירות ניידות, בעלי צורה המזכירה בקבוק, שאותם ניתן לחבר ולנתק בקלות והם נשמרים בתוך או מחוץ לכירה לפי העדפה אישית. יש אנשים שמעדיפים את כירות הגז על פני הגזיות מכיוון שהן מעניקות יותר יציבות בבישולים בשטח, שלעיתים מתבצעים על גבי קרקע לא ישרה. מצד שני, הכירות הניידות שמגיעות בתוך מזוודת נשיאה תופסות יותר מקום מגזיות רגילות, מה שלא מתאים לכולם, למשל למי שמטייל עם תיק על הגב.

כתיבת תגובה